A se citi manualul inainte de prima utilizare, exploatarea necorespunzatoare a motoferastraului poate duce la defectarea acestuia si la pierderea garantiei.
Nota: Motoferastraiele STIHL nu necesita o perioada de rodaj, se folosesc in sarcina progresiva (in sensul ca se utilizeaza pentru lemne de esenta moale, gen brad, molid, cu diametrul redus, de pana la 30 cm). Dupa aproximativ 4 - 5 plinuri de rezorvor, ajung la puterea nominal, conform specificatiilor tehnice si pot fi turate la maxim, nerespectarea acestei informari poate duce la pierderea garantiei, in caz de defectiuni din acest motiv.
Pe perioada de GARANTIE, aveti obligatia de a utiliza doar accesorii si consumabile originale (ulei HP, HP Ultra, ulei de lant Forest, bujii, filtre, sine, lanturi, etc), marca STIHL. Nerespectarea acestor conditii pot duce la defectiuni care sa nu faca obiectul garantiei.
Utilizare conform destinatiei
Folositi motoferastraul numai pentru taierea lemnului, sau a obiectelor confectionate din lemn. Motoferastraul nu se va utiliza in alte scopuri – pericol de accidente! Asupra motoferastraului nu se va executa nicio modificare – in caz contrar ar putea fi periclitata siguranta. STIHL nu isi poate asuma nicio raspundere pentru leziuni asupra persoanelor si nici pentru daunele provocate bunurilor, cauzate de folosirea utilajelor atasabile neaprobate de STIHL.
Inaintea pornirii
La lucrul cu motoferastraie se impun masuri de siguranta speciale, intrucat vitezele de lucru ale lantului sunt mari, iar dintii de taiere sunt deosebit de ascutiti.
Se verifica starea sigura de functionare a utilajului, conform instrucţiunilor – atentie la capitolul corespunzator din manualul de utilizare:
● verificati sistemul de combustibil in privinta etanseitatii, cu precadere reperele aflate la vedere cum sunt, spre exemplu, capacul de rezervor, racordurile de conducta, pompa de combustibil (numai la motoutilajele cu pompa de combustibil). In cazul unor neetansari sau avarii, nu porniti motorul – pericol de incendiu!
● inainte de punerea in functiune, utilajul va fi suspus reviziei de catre un serviciu de asistenta tehnica
● combinatia de unealta taietoare, aparatoare, maner si centura, trebuie sa fie aprobata si toate componentele trebuie sa fie montate corespunzator
● tasta de oprire trebuie sa permita apasarea usoara
● parghia clapetei de soc, blocatorul parghiei de acceleratie si parghia de acceleratie trebuie sa fie usor accesibile – parghia de acceleratie trebuie sa se retraga automat in pozitia de mers in gol. Din pozitia parghiei clapetei de soc, aceasta trebuie sa se retraga la apasarea simultana a blocatorului parghiei de acceleratie si parghiei de acceleratie in pozitia de functionare.
● frana de lant, aparatoarea frontala de mana functionale
● sina port-lant corect montata
● lantul ferastraului, corect tensionat si ascutit corespunzator.
● parghia de acceleratie si blocatorul parghiei de acceleratie trebuie sa functioneze lin
● parghia de acceleratie trebuie sa revina la pozitia initiala dupa eliberare.
● maneta combinata trebuie sa poata fi fixata cu usurinta in pozitiile STOP, respective 0
● se verifica locasul fix al fisei cablului de aprindere – in cazul in care fisa nu este bine fixate, pot lua nastere scantei care aprind amestecul combustibil - aer – pericol de incendiu!
● nu se executa nicio modificare la dispozitivele de comanda si siguranta
● manerele trebuie sa fie mentinute curate si uscate, orice urma de ulei si impuritati trebuie sa fie indepartate – important pentru dirijarea sigura a motoferastraului.
● combustibil si ulei de ungere a lantului in cantitate suficienta in rezervor
Pornirea motorului
Numai pe baza cu suprafata neteda. Aveţi grija sa stati intr-o pozitie fixa si sigura. Tineti bine motoferastraul – garnitura taietoare nu trebuie sa atinga niciun obiect si nici solul – pericol de lezare din cauza lantului de ferastrau, care efectueaza o miscare circulara. Motoferastraul va fi operat de o singura persoana. Nu permiteti prezenta unor terti in raza de lucru – nici chiar la pornire. Nu porniti motoferastraul daca lantul ferastraului se gaseste intr-o taietura. Pornirea se face la minumum 3 metri departare de locul alimentarii si se vor evita spatiile inchise.
Inaintea pornirii, blocati frana lantului – din cauza lantului de ferastrau, rulant, exista pericolul de rănire! Motorul nu se demareaza manual – pornirea se va face dupa cum este descris in manualul de utilizare.
Sfaturi
Taierea se realizeaza sub greutatea proprie a utilajului, nu se apasa pe utilaj, altfel riscati sa suprasolicitati utilajul, ducand la o supraincalzire si la defectarea acestuia.
Daca faina rezultata in urma taierii este foarte marunta, opriti-va din procesul de taiere si inlocuiti lantul
cu unul ascutit, sau il ascutiti pe cel existent. ACEASTA DISTRUGE UTILAJUL, DEFECTEAZA CARBURATORUL SI SUPRASOLICITA MOTORUL!!!
Folositi doar sine si lanturi STIHL, conforme pentru utilajul dumneavoastra, recomandate de STIHL.
Benzina
Intrebuintati doar benzina de calitate cu o cifra octanica de minimum 90 ROZ – cu sau fara plumb.
Ulei de motor
Utilizati doar ulei de calitate pentru motor in doi timpi – ideal, ulei STIHL de motor in doi timpi HP, HP Super sau HP Ultra, care sunt in mod optim adaptate motoarelor STIHL.
Randamentul maxim si durata de viata a motorului sunt garantate de HP Ultra. Uleiurile de motor nu sunt disponibile pe toate pietele. La motoutilajele cu catalizator pentru gazele de ardere, la prepararea amestecului de carburant se va folosi doar ulei pentru motor in doi timpi STIHL 1:50.
Raport de amestec
La ulei STIHL de motor in doi timpi 1:50;
1:50 = 1 parte ulei + 50 parti benzina; adica 20 ml ulei la un 1 litru de benzina
Depozitarea utilajului
La pauze in functionare incepand cu cca. 3 luni
- goliti si curatati rezervorul de combustibil in locuri cu buna ventilatie
- deversati combustibilul conform normelor si conform conditiilor de mediu
- carburatorul se trece pe regim de mers in gol, in caz contrar membranele carburatorului se pot lipi!
- sina si lantul se demonteaza, se curata si se verifica. Aplicati ulei de protectie pe uneltele taietoare metalice.
- curatati utilajul temeinic
- pastrati utilajul la loc uscat si in conditii de siguranta – la adapost de orice utilizare neautorizata (de ex., de catre copii)
- benzina se recomanda a nu se depozita timp indelungat in recipienti de plastic
- a nu se folosi amestec benzina / ulei care a stat mai mult de o luna intr-un recipient (si acesta trebuie agitat bine pentru omogenizare ), pentru ca nu mai realizeaza o ungere fiabila a componentelor motorului si poate duce la griparea acestuia.
Periodic, se recomanda inlocuirea bujiei (dupa cca 100 ore de functionare ) si a filtrului de aer, acesta se poate si spala, de 1-2 ori.
Filtrele de aer, combustibilul, segmentii, semeringurile, rulmentii, etc, sunt piese supuse uzurii normale (consumabile), nu intra in garantie, sunt contracost.